Cultura, Medios e Internet

Viquipèdia alcanza los 200.000 artículos

[&hellip

Redacción
Martes, 22 de septiembre de 2009 | 15:00

ViquipèdiaLa edición en catalán de la Wikipedia, la enciclopedia de contenido libre más importante de internet, ha superado esta semana los 200.000 artículos. La Viquipèdia ocupa el 15º lugar en la clasificación por número de entradas y el 2º en cuanto a la calidad de una muestra estándar de entradas.

43 Comments en “Viquipèdia alcanza los 200.000 artículos”

NOTA: Sean respetuosos con sus comentarios. Se borrarán los comentarios cuyo contenido o enlaces puedan ser considerados difamatorios, vejatorios o insultantes. Recuerden siempre que las formas importan y que hay muchas formas de decir lo mismo. Gracias por participar.
  1. EPÍTOME - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 17:09

    Busquen las aventuras de FELIX MILLET y conocerán sus antecedentes.

    AQUÍ VA LA ÚLTIMA ORDEN/RUEGO DEL GOBERN A MILLET:

    El Govern estudiará si puede retirar la Creu de Sant Jordi a Millet (Dicho por el conseller de Economía y Finanzas, Antonio Castells)

    (..) Castells añadió que, primero, el Govern esperará a que Millet tenga un gesto de “dignidad” y devuelva la medalla” (¿Ha dicho DIGNIDAD?)
    ¿No sería mejor que primero devolviese los millones de euros que ha distraído? Porque si la “Creu de Sant Jordi” se le ordena devolverla, para lo que sirve, seguro que la retorna si es que no la ha empeñado. ¿Es de oro? Si así fuera, no cuenten con ella porque todo lo que ha recibido de oro en su larga trayectoria lo ha fundido y convertido en “lingotes” que vaya Usted a saber donde los guarda.

    Lean, lean lo que de nuevo hoy añaden los artículos de prensa en La Vanguardia, El Mundo, El País e imagino que el resto de medios, excepto AVUI.

    Por cierto, “su brazo derecho”, Rosa Garicano, se encuentra en paradero desconocido y “de baja” en la dirección general del Palau. (Esta endogamia catalana que estoy estudiando con atención y detalle, pronto verá la luz)

  2. robert - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 17:18

    Millet es el ejemplo de catalán que gusta en Madrid.
    Patrono de FAES.Amigo de Aznar. Próximo al PP.
    Su padre combatió en el ejército de Franco.
    Fieles representantes de esa burguesía catalano-españolista de Pedralbes que se vendió al franquismo por un puñado de lentejas.
    Es normal que sea un delincuente, como todos los de su calaña-ralea .

  3. Estudiant - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 17:38

    Què té a veure tot això amb la noticia?

    M’alegra molt veure com la Viquipèdia s’està convertint en un referent de qualitat accessible a tothom. Perquè la veritat ens farà lliures.

  4. EPÍTOME - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 17:50

    Estudiant | 22 de Septiembre de 2009 a las 17:38 :

    “Perquè la veritat ens farà lliures”

    Esta es la razón de que estemos incorporando, donde podemos, lo relativo a este escándalo del Palau de la Música y felix Millet. Porque la verdad nos hará libres y quisiéramos que casos así no se repitiesen. Como el Pisuerga de la Viquipédia pasaba por aquí, hemos considerado dar una referencia de “búsqueda y captura” de los detalles de este ladrón. Ya habrá tiempo y espacio para desarrollar este interesante asunto de Viquepèdia.

  5. Ferran - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 18:36

    200.000 articles són molts. Internet és un exemple de com en igualtat de condicions el català prospera.

    PD-Epítome, patétic com sempre. Ja sé que vostè odia el català i intenta tapar la noticia, pero disimuli una mica més.

  6. Wictor-Bcn - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 18:39

    200.000 articles són molts. Internet és un exemple de com en igualtat de condicions el català prospera.

    Sobretodo usando bots de traducción.

  7. fanderubianes - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 18:44

    Jo sempre he pensat que el català és una llengua molt forta. Amb el que ha aguantat i encara aguanta, moltes altres ja s’han extingit.

    Els espanyolistes estàn obsessionats amb la quantitat. Un llibre amb 1000 exemplars de tirada potser millor que una novela rosa amb 500.000.

    El català és una llengua que ofereix als seus parlants tot el que es necessita. El que busqui fora que ho faci per ampliar horitzonts, però no per necessitat.

  8. Santi - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 19:13

    La Wikipedia hace días que esta en declive, sus buenos momentos ya pasaron, y está en declive por como se construye sea en el idioma que sea.

    Respecto al número de artículos el Esperanto y el Volapuk, que son idiomas que no habla ni su padre, superan los 100.000. ¿Y que quiere decir esto?, pues que hay una cuadrilla de fanáticos linguólatras perdiendo su preciado tiempo en traducir artículos de otras wikis (en el caso del catalán del español) porque les hace ilusión ver su lengua idolatrada entre las que tienen más artículos.

    Luego te vas a visitas y te encuentras que el finés que tiene tantos hablantes como el catalán es la 14º wiki con más visitas, el catalán no figura ni entre las 25 primeras, y el esparanto y volapuk tampoco. En cambio el esloveno (con 2 millones de hablantes) supera a la llengua forta, y el hebreo, que tiene menos artículos, pues también.

    ¿Y por que?: Porque la realidad es tozuda y muy cruda.

    Ahora si queréis podéis seguir masturbándoos delante del ordenador.

  9. pau - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 19:33

    Que te ha veure aquesta noticia amb el sr. Millet?.El que em sobta es la catalanofòbia que mostren alguns comentaris.Es veu que la nostra sola existencia els revolta!.

  10. Ferran - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 19:41

    L’odi del Santi envers el català queda claramente refelctit en el seu missatge.

  11. Santi - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 20:24

    Ferran, no idolatrar un idioma no supone odiarlo. No confundas el tocino con la velocidad.

    Atte.

  12. Mos - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 20:55

    Lo cierto es que este tipo de noticias, interpretadas en clave “semos lo más mejor” denotan un provincianismo atroz, se trate de la lengua que se trate.

  13. janot - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 21:16

    quins argumets més bons que doneu: alegrar-se de ser forts a la viquipèdia és provincià (una enciclopèdia mundial); la viquipèdia està acabada (només cal escriure qualsevol nom propi al google i comprovar-ho) i (¿¿??) el senyor millet és un delinqüent.

    sembla que us molesti la noticia, la veritat és que a mi m’ha sobtat que en aquest diari digital hi hagués una noticia positiva sobre el català, suposava que molts no ho celebrarien, però d’aquí a donar els arguments que heu donat…

  14. fanderubianes - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 21:28

    mos

    Deixa de ser provincianisme quan aquesta llengua és menyspreada i atacada per raons polítiques. En aquest blog he llegit que el català era una llengua tribal o un “dialectucho”.

    En aquestes condiciones, demostrar que el català és una llengua normal i forta, i que la cultura catalana està entre les primeres del mon, és necessari.

    Per exemple, un pobre troll ha intentat jugar amb xifres per arribar a a conclusió que el català “no lo habla ni Dios”.

    La realitat és força diferent, els usuaris de la wikipedia en català son un nombre similar al del grec o el croata.

    Una dada. El castellà no arriba a tenir 30 vegades més usuaris que el català, el que posa en evidència que proporcionalment el català és més fot que l’espanyol.

    Suposo que s’ha d’estar malalt d’odi per entrar en un blog per atacar una llengua argumentant que no se la idolatra. Suposo que deu fer el mateix amb les 5999 llengues que tampoco idolatra. Quina feinada!!!

  15. Pep - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 21:40

    Ridiculitzar la llengua que un parla sense tenir cap més culpa que haver-la rebut de sa mare es racisme.

  16. Pep - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 21:42

    Ja que esteu intentan afegir algunes noticies favorables al nacionalisme català, enlloc de posar-ne de només favorables al nacionalisme espanyol, aqui us en deixo una altra. S’agraeix una mica d’equanimitat.
    Gràcies.

    A Barcelona s’ha viscut un nou cas d’atac al català. Aquest cop va ser dins de la comissaria 276 de la Policia Nacional situada al carrer Sant Antoni Maria Claret i l’afectada va ser Rosario Palomino, una dona d’origen peruà de 37 anys. La dona fa un parell de setmanes va anar fins la comissaria disposada a renovar el DNI del seu fill però el primer dia que hi va anar li van notificar, al cap de molta estona i de males maneres, que era necessari trucar per demanar cita prèvia. En adonar-se que això no era així, la Rosario va reclamar i el policia es va “excusar” assegurant que no l’havia entès. El segon dia que hi va tornar la situació es va complicar. Va decidir aleshores anar-hi sola per poder fer cua tranquil·lament i, un cop fos el seu torn, trucar la seva parella perquè portés el fill i d’aquesta manera aclarir-ho sense inquietar el nen. Disposada a fer-ho així, quan es va acostar el torn va trucar el seu marit, en Francesc, i el policia que dos dies abans ja havia parlat amb ella li va ordenar de males maneres que apagués el mòbil perquè “aquí no es pot parlar, està prohibit”. La Rosario va penjar i li va explicar el motiu de la trucada però es va trobar amb que el policia li va respondre: “No t’entenc si parles en català, dóna’m el DNI”. Davant la irracionalitat de la situació, la Rosario va dir que no havia fet res i aleshores li van comunicar que estava denunciada sense donar cap més explicació, tal i com va informar el diari El Punt.

    Seguidament el Francesc va trucar a la Rosario i per evitar problemes ella es va disposar a sortir al carrer però just abans de creuar la porta un policia vestit de paisà la va retenir violentament i li va dir: “Tu no pots sortir d’aquí! Estàs detinguda!”. Seguidament el policia amb qui ja havia parlat el primer dia i minuts abans li havia ordenat apagar el mòbil li va dir que “aquí som a Espanya i no tinc per què parlar català”. La situació va ser tensa fins que va arribar el seu marit a la comissaria i va continuar quan un dels policies va tornar amb la denuncia tramitada i no els la van deixar llegir.

    La víctima de l’agressió té clar el motiu del conflicte: “El problema sóc jo. Sóc sudaca i parlo català. Això és massa per ells!”. Per això, ha presentat denúncia als Mossos d’Esquadra i a la secretaria de Política Lingüística. Aquest no és un cas aïllat. El darrer dimecres també explicàvem com una família va perdre el vol entre Girona i l’Alguer per no respondre en castellà als agents.

  17. Carlos - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 22:25

    Son casos muy conocidos. Aún siendo verdad no definen para nada ese carácter anticatalán que se quiere hacer ver. Verás, en todas las comisarías de Barcelona, se atienden cada día, a cientos de ciudadanos, al año, a muchos miles. Cuantos hechos de estos suceden? Hay que juzgar por casos aislados? Entonces habrá que descalificar también a los Mossos y a algunas dependencias de la Generalitat, ayuntamientos e instituciones que también vulneran, con total impunidad, los derechos de los ciudadanos con respecto al uso de los idiomas oficiales en Cataluña

  18. Pep - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 22:37

    Pots maquillar-ho tant con vulguis, Carlos. Jo no he dit que vulgui fer veure que aquest sentiment català es generalitzat, jo això no ho he dit. Googleja “ivan Cortés” i veuràs de que et parlo: Et parlo de que si en lloc d’haver sigut un guardia civil partint-li al llavi per haver parlat en català un mosso hagués pegat a un nano per parlar en castellà, la repercussió mediàtica hagués estat molt diferent.

  19. Pep - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 22:42

    No estaria de més donar un cop d’ull a coses que no surten als mitjans, per exemple:

    “elcacaodelafaco” o la noia que va perdre un ull a Valencia per participar en el Correllengua, amb els culpables al carrer tot i estar perfectament filmats pels manifestants. Per no parlar de Guillem Agulló, o Roger de Gràcia.

  20. Carlos - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 22:42

    Hablamos de repercusión o de sentimientos pro o anti catalanes. Las generalizaciones son siempre malas vengan de donde vengan. La gente sensata, estos hechos los engloba dentro de las conductas reprobables, afortunadamente puntuales. De la repercusión mediática se encargan los medios de comunicación afines a una u otra postura.

  21. Pep - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 22:49

    Concretament, a la guàrdia civil i als jutjats, el nivell d’hostilitat cap al català, és considerable. I no tenim cap mena de protecció. De la mateixa manera, el PP fa de poli dolent al respecte, i el PSOE de bo, aparentant que no defensa d’una vegada i per totes el català com a llengua d’estat per que el PP no els deixa, i entre els dos el van fent recular. Prohibint la TV3 a Valencia, no fent res per que no desaparegui al Rosselló, desmantellant el museu d’arqueologia de Catalunya, bloqeujant la reforma del senat, callant davant de declaracions hostils d’arrel étnica, etc, etc. I vosaltres els critiqueu per nacionalistes, als del PSC, quan ells el que fan es precisament, renacionalitzar Catalunya a l’española.

    Encara que no us agradi, el català també es patrimoni vostre, de tots els que vivim a Espanya en general i dels que viuen al seu domini lingüistic en particular, i les agresions com les esmentades us haurien d’indignar, sentir-les com a vostres, encara que no el parleu.

  22. Carlos - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 22:49

    Te sigo diciendo lo mismo, casos puntuales en miles de manifestaciones. Supongo, solo supongo, que si están en la calle es porque los jueces así lo han decidido, en base a que en este país, para condenar a alguien se necesitan pruebas contundentes. Solo es una opinión.

  23. fanderubianes - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 22:52

    El que passa en aquests temes és que per cada cap obert hi han 10 garrotades i per cada garrotada 10 empentes. Per cada empenta 10 insults.

    Si vem treure’ls d’una patada al cul dels carrers, caldria fer un últim esforç perque aquesta gent no torni a tenir cap poder a Catalunya, ni per fer el DNI.

  24. Pep - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 22:53

    Ja Carlos, pero estaras d’acord amb mi amb que, sobretot a nivell estatal, els casos d’agressió física per motius de llengua, que només n’hi ha en cas que la llengua sigui la catalana, mai la castellana, s’oculten. I a dins de Catalunya, es diuen amb la boca petita, no augmentessim pas la desafecció, però quan et vé un guàrdia civil, el resultat es que sents por per la teva integritat física, li parles en castellà per coacció, i no hauria de ser aixi. I que aquest sentiment no sigui majoritari no vol dir que això passa i no té ni les repercussions ni els càstigs que hauria de tenir si es defensés el català com a llengua d’estat. Els espanyols no es senten el català com a propi, està clar. Segurament hi han varies parts de culpa i responsabilitat, però crea rebuig Catalunya endins.

  25. Pep - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 22:55

    Els fets de l’aeroport de Palma estan filmats. Els de Valencia, també. La bomba a Joan Fuster, reconeguda a la pagina web del GAV. L’assassí de Vicent Agulló, al carrer. No intentis fer negacionisme quan la victima no és convenient per a justificar la teva ideologia.

  26. Pep - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 23:01

    OK, Terra Lliure li va fotre una bala al Losantos. Es condenable i ho rebutjo totalment. Pero ells no tenien un sou de l’estat. Ni eren de cap partit legal. S’ha de ser equànim.

  27. Mit - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 23:01

    “El problema sóc jo. Sóc sudaca i parlo català. Això és massa per ells!”.

    De ser cierto esto que se cuenta solo podría ser tachado de vergonzoso, pero esta frase de Rosario Palomino está totalmente fuera de lugar; curiosamente contiene la sempiterna carga demagógica de muchas de las declaraciones de los nacionalistas, cargando contra todo un colectivo en vez de contra un particular, a la vez que lo define como antagonista con respecto a los (usando sus propias palabras) “sudacas”.

  28. Pep - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 23:09

    Home, Mit, es que després del que li han fet, es normal que parli amb despit, un despit light comparat amb el que molts usen contra la inmersió, per exemple, que no consta pas de violencia de cap mena. Al contrari.

  29. Carlos - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 23:10

    Los que matan, golpean o insultan en nombre de una idiología están en el mismo saco. Hacen el viaje juntos y son de la misma calaña. No hay disculpa ninguna

  30. Pep - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 23:12

    La diferencia es la impunitat, Carlos.

  31. Pep - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 23:14

    O el criteri a l’hora de filtrar les noticies, en blogs com aquest, per exemple. Doble vara de medir. Coses com aquestes em fan pensar que en realitat no defenseu un bilingüisme simètric, sinó invers, que de fet, a la pràctica ja és així.

  32. Carlos - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 23:21

    Verás Pep
    Te repito lo de antes. El insulto a una postura democrática descalifica a quien lo hace. Yo nunca he insultado a nadie por defender con, razonamientos, una postura. Insisto: Con razonamientos.
    Por desgracia, en este foro libre entran, unos y otros, con insultos a posturas o declaraciones perfectamente democráticas.
    Dices que por qué no quiero la independencia? No me parece, sinceramente, que el futuro de Cataluña, vaya a ser necesariamente mejor que con el estatus actual. No he encontrado, o no he sabido encontrar razones de peso que me convenzan de lo contrario como a otros muchos miles de catalanes.

  33. Pep - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 23:35

    Claro, tambien ha habido quien se ocupaba de que los numeros y este tipo de noticias que acabo de postear no llegara a demasiada gente. Però cada uno tiene sus motivos, no soy nadie para decir a nadie lo que debe hacer o pensar. Respecto al tema, siempre recominedo echar un vistazo al libro del que hablan en este video, y aprender de donde viene el libro y por que no se publicó. http://www.tv3.cat/videos/363629

    Me voy a acostar, gracias por hacer el blog un poco mas plural. De hecho ciudadanos no seria una mala opcion si no diera cobijo a planteamientos y sujetos tan nacionalistas y jingoistas como a los que critica, aunque yo, despues de informarme y razonarlo mucho, a mi pesat, estoy por lo via independentista, por que el federalismo esta claro que ni está ni se le espera, y que dentro de España el futuro de Catalunya no pinta bien, ni respecto a el mantenimiento de identidad, cultura, ni al economico, ni al de la dignidad, ni al de su cohesion interna en torno a lo catalan, siquiera. Bona nit.

  34. Carlos - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 23:39

    Las razones del independentismo?
    Pueden ser de varia índole:
    Egoismo
    Romanticismo
    Odio a españa
    Que Cataluña puede ser mucho más rica sola
    Xenofobia
    ….
    …..
    No lo sé, cada uno tiene sus ideas y supongo que buscará sus justificaciones.

  35. Carlos - Martes, 22 de septiembre de 2009 a las 23:41

    Pues recapacita ya que has llegado a esa conclusión a tu pesar.
    Buenas noches

  36. Ferran - Miércoles, 23 de septiembre de 2009 a las 08:29

    Las razones del independentismo?
    Pueden ser de varia índole:
    Egoismo
    Romanticismo
    Odio a españa
    Que Cataluña puede ser mucho más rica sola
    Xenofobia

    Raons perquè Espanya continui sent un estat independent?
    Egoisme
    Romanticisme
    Odi al resta del món
    Que Espanya pot ser molt més rica sola
    Xenofòbia

    PD- ;)

  37. Angel - Miércoles, 23 de septiembre de 2009 a las 09:36

    Las razones del independentismo son de muchas razones,pero una es la fundamental,es que al catalan se le inculca de pequeño una ideologia que le crea un estado mental de inferioridad y esto es lo que hace que estas personas esten constante mente resaltando lo importante que somos los catalanes y hace que constante mente el catalan se vea obligado en expresar lo grande que somos.

    Una vez aun indenpendentista estudiante universitario,hablaba de la grandezas de cataluña y los catalanes,le pregunte,si sabia ccomo era de grande el territorio de cataluña,porque me parecio que de la forma que hablaba no tenia ni idea.Me contesto que cataluña era un poco mas pequeña en territorio que francia,me quede estuperfacto y esto que este individuo era un estudiante universitario.

  38. fanderubianes - Miércoles, 23 de septiembre de 2009 a las 10:49

    Doncs jo me vist a molts espanyols que deien que l’espanyol era la segona llengua més parladada del planeta i és la quarta.

    Son els espanyolers els que es passen el dia dient que Catalunya és inferior a espanya. La importància d’una terra no és medeix en kilòmetres.

    Grècia va ser tan gran o més que l’ìmperi romà com a potència cultural i Suecia és una de les nacions més grans del mon com a model d’igualtat entre les persones. La declaració dels drets humans de França la va fer una de les nacions més grans de totes.

    Mesurar una nació pels seus kilòmetres o una literatura pel nombre de parlants és tan absurd com mesurar a una persona per la seva tallà.

  39. sticoAngel - Miércoles, 23 de septiembre de 2009 a las 11:43

    Soy Español porque he nacido en España,igual podria haber nacido en otra parte del mundo.

    Hablo español porque me lo enseñaron,yo como es de suponer no lo he inventado,es uno de los idiomas que mas se habla en el mundo porque asi es por motivos historicos,por mi edad no he particiapdo.Si los que mandan en España me hubieran enseñado otro idioma hablaria otro idioma.

    Cataluña no es inferior a españa,porque los territorios no tienen vida.Lo que si es lamentable que algunos porque son de un lugar se crean seres superiores y esto es por la educacion que reciben y aqui en cataluña el nacionalismo intenta inculcar una cultura que hace sentirse inferior,por este motivo aun estamos discutiendo si cataluña es o no una nacion,en vez de trabajar para superar los problemas que tenemos todos y vivir mejor.

    No me expliques historias de lo que fue o pudo ser una cultura,todos lo sabemos si leemos un poco.El pasado esta muy bien como punto de donde partimos,pero no volvera nunca mas,lo importante es lo que hacemos en el presdente porque el bienestar dependen si hacemos las cosas bien o mal.

    Las cosas tienen mida porque es el resultado de un esfuerzo en un momento determinado hecho por personas.Por este motivo es muy importante los quilometros cuadrados de un territorio por que refleja de una manera clara el poder de un determinado grupo social de personas.

    El territorio de España refleja el poder en un momento determinado que tenian todos los que formaron el territoriio español y dentro del territorio español,segun la grandeza de su territorio se ve el poder que tenian cada parte en un momento determinado.Cataluña son 34.000 km.2º,se puede ver todos los demas territorios con solo mirar el mapa de españa.

    Ahora estamos en otra dimension y no en la de conquistar territorios,porque esto ya es pasado.Sin embargo en cataluña aun tenemos gente que esta con el pensamiento de la edad media.

    Hablamos como hablamos porque asi lo han querido quienes han tenido el poder,en españa desde hace cerca de 2000 años el clero como parte de poder y encargado de la religion y la cultura es quien a puesto las lenguas que tenemos y las que han desaparecido.

  40. Olé - Miércoles, 23 de septiembre de 2009 a las 23:34

    Tiene tantos artículos la Viquepedia , 200000 artículos, 200 000 euros son los que se gasta la Generalidad cada semana en PROMOVER EL CATALÁN, como también hay 200 000 Leyes que protegen el catalán, tantos como 200 000 Discriminaciones Positivas en favor del catalán, tantas como 200 000 discriminaciones negativas del castellano en cataluña, tantas como 200 000 PROMOCIONES Y CAMPAÑAS que se hacen cada año para promover el uso social del catalán con un coste de 200 000 euros cada una, 200 000 euros es la SUBVENCIÓN que paga la Generalidad para cualquier película que se doble al catalán, 200 000 euros es lo que se gasta la Generalidad para promover la música en CATALÁN , etc etc MUCHAS VECES SE HAN GASTADO YA 200 000 EUROS DE LOS IMPUESTOS DE LOS CATALANES, así nos va cada día tenemos un pais que pierde más competitividad, mientras otras comunidades crecen cada día más, por ejemplo Madrid o Valencia, Y TODO ELLO PARA TENER POCO MÁS DE 200 000 HABLANTES.

    Olé

  41. Olé - Miércoles, 23 de septiembre de 2009 a las 23:36

    CABEZA DE MELÓN (fanderubianes) no seas demagogo, Cataluña no pasará a la historia por la ´igualdad entre personas´ ni ´por la extensión de su territorio´.

    No seas demagogo.

    Olé

  42. Viktor - Jueves, 24 de septiembre de 2009 a las 17:29

    Olé, la Generalitat gasta el mateix (millor dit, molt menys) que el que es gasta el Gobierno per fer tot el que tu has dit amb el castellà. Però clar, és intolerable que es faci amb el català, una “llengua de segona” (segons valtros). No siguis tan demagog…

  43. ajquack - Lunes, 28 de septiembre de 2009 a las 19:58

    Pero entra o no entra aquest subjecte a la PRESÓ…. que la resta de ciutadans/es volem saber que fa la justicia quan una persona ROBA…. més que res per conèixer la PRAXIS CATALANA…. els que roben 350 euros a la presó…. ara els hi haurem d’explicar que demanin perdó i potser no entraran… QUE BONIC…

Suscripción RSS a los comentarios de esta entrada.