España

IB3 aumenta la audiencia notablemente desde que emite también en español

“Nos hemos colocado como la cuarta televisión más vista después de La 1, Telecinco y Antena 3. Superamos a Telemadrid y Canal 9”, señala el director general de la televisión autonómica pública. La subida de audiencia ha sido de un 29%.

Redacción
Viernes, 16 de marzo de 2012 | 09:31

La televisión autonómica pública de las Islas Baleares ha mejorado notablemente su audiencia desde que emite en las dos lenguas oficiales de la Comunidad, español y catalán. La media de lo que llevamos de año, 2012, en cuota de espectadores es del 6,6%, cuando en el mismo periodo, durante los últimos cuatro años, era del 5%. Desde IB3 han señalado que este aumento se está produciendo desde que emiten películas y parte de las series en español, además de en catalán.

Los datos oficiales los ha puesto encima de la mesa, este jueves, el nuevo director general de IB3, José Manuel Ruiz, en la Comisión de Control de IB3 en el Parlamento autonómico de las Islas Baleares. En febrero, IB3 ha tenido una cuota de pantalla del 6,4%, el segundo mejor mes de febrero de su historia.

“La convivencia entre las dos lenguas es una estrategia bien acogida en nuestra Comunidad”, ha indicado Ruiz, que ha puntualizado que incluso entre las familias catalanohablantes las emisiones en español han aumentado en porcentaje, según ha recogido El Mundo.

“Reflejar” la realidad de las Baleares

“Nos hemos colocado como la cuarta televisión más vista después de La 1, Telecinco y Antena 3. Superamos a Telemadrid y Canal 9”, ha añadido el director general. Y “los informativos tienen una audiencia media del 16,2%”. Por su parte, socialistas y nacionalistas le han recriminado que su intención es aplicar un “plan preestablecido” para “extinguir el catalán” de las Baleares.

Algo que Ruiz no solo ha desmentido sino que ha mostrado su sorpresa y “miedo” ante este tipo de declaraciones porque, en realidad, lo único que está haciendo es “reflejar” lo que ocurre en la calle. Ruiz mantendrá “esta estrategia” bilingüe, porque “es un acierto”. La subida de audiencia ha sido de un 29%.

Los mejores datos históricos, cuando era bilingüe

Desde septiembre de 2011, IB3 ha vuelto al modelo de televisión pública autonómica de la legislatura del PP, anterior al pacto a cinco que llevó a Francesc Antich (PSOE) a presidir el Gobierno autonómico, y que consiste en emitir en los dos idiomas oficiales de la Comunidad, como ya ocurre, por ejemplo, en la Comunidad Valenciana. En esa época se alcanzaron los mejores resultados de cuota de pantalla (con un 7%) de la historia de IB3.

Sin embargo, la pasada legislatura, en la que el PSOE pactó con los nacionalistas, IB3 se convirtió en una televisión monolingüe, solo en catalán. En pocos meses la audiencia bajó significativamente. Tras las elecciones autonómicas de 2011, con la victoria del PP por mayoría absoluta (y el recorte de casi un 50% del presupuesto para la televisión), han vuelto a emitir películas y algunas series en español. El resto de la programación, informativos incluidos, siguen siendo en catalán.

Temas: , ,

39 Comments en “IB3 aumenta la audiencia notablemente desde que emite también en español”

NOTA: Sean respetuosos con sus comentarios. Se borrarán los comentarios cuyo contenido o enlaces puedan ser considerados difamatorios, vejatorios o insultantes. Recuerden siempre que las formas importan y que hay muchas formas de decir lo mismo. Gracias por participar.
  1. Eduardo González Palomar (Manlleu -Barcelona-) - Viernes, 16 de marzo de 2012 a las 10:56

    ¡En un decir Jesús, tras desprenderse de limitaciones lingüísticas retrógradas, IB3 gana en dinamismo!

  2. joan - Viernes, 16 de marzo de 2012 a las 11:29

    No sólo películas, también queremos algún programa en español.

  3. Angel - Viernes, 16 de marzo de 2012 a las 12:12

    Es normal que suba la audiencia si se hace en español y catalan.Los de lengua castellana son muchos mas millones y se suman a los de lengua en catalan.Yo nunca veo TV3,se que todo lo hacen en catalan y no tengo ninguna necesidad de poner TV3,porque tengo muchos canales en español.Posiblemente si TV3 hiciera algun programa en español lo veria y como yo supongo que miles mas.

    Como ciudadano lo que mas me preocupa de las TV publicas regionales,no es si es en castellano o catalan,sino,el dinero publico que gastan y la manipulacion politica que hacen a favor siempre del partido que esta en el poder.Es imprescindible la modificacion de la ley de TVP,principalmente para poner un tope maximo de gasto.

  4. Josep Tro - Viernes, 16 de marzo de 2012 a las 12:31

    Doncs vinga “bilingües”, ja sabeu quin canal podeu mirar.

  5. BEJOTA - Viernes, 16 de marzo de 2012 a las 13:08

    JOSEP,PER AQUEST ORDE: INGLÉS , CASTELLÁ Y CATALÁ SI VOLEM SER COMPETITIUS.LES LLENGÜES SON COSA DEL MERCAT COM TOT.BON DIA.

  6. Josep Tro - Viernes, 16 de marzo de 2012 a las 13:14

    “La televisión autonómica pública de las Islas Baleares ha mejorado notablemente su audiencia desde que emite en las dos lenguas oficiales de la Comunidad, español y CATALÁN”.

    De totes maneres és d’agrair que ja hagueu descobert que la llengua de les balears és el català.

  7. juan - Viernes, 16 de marzo de 2012 a las 13:16

    QUIEN VA QUERER VER TV3 SI NO ECHAN NADA MAS QUE CHORRADAS Y TODO EN CATALÁN EN ESTE ASPECTO ES MEJOR LA TELEVISIÓN VASCA QUE LO HACE EN VASCO Y ESPAÑOL Y TODAS LAS TELEVISIONES QUE EN LAS AUTONOMÍAS DE DOS LENGUAS LO HAGAN EN LAS DOS VERSIONES, SIEMPRE SUBIRÁ LA AUDIENCIA.

  8. mariachi loco - Viernes, 16 de marzo de 2012 a las 13:35

    La pujada és d’un 1% d’audiència. El que cal veure és si els programes que han pujat són les pelicules en espanyol o no.

    Jo un cop vaig guanyar en un negoci un 2000% i això no vol dir res (vaig ficar un euro en una màquina escurabutxaques i m’en va tornar 20).

    Pujar d’un 5% a un 6% no és significatiu estadísiticament.

  9. DSK! - Viernes, 16 de marzo de 2012 a las 13:38

    Josep tro:

    tu no vayas a baleares si no quieres volver escaldado con tu pan-catalanismo opresor de mercadillo.
    Entérate bien, que ni Baleares ni Valancianos quieren tener NADA que ver con vosotros.
    Por algo será.

  10. En Montella - Viernes, 16 de marzo de 2012 a las 15:41

    mariachiloco, per moltes collonades que facis amb l´estadística la realitat és la que és. El negoci brut de TV3 seria un negoci de veritat amb una cadena en les dues llengües. Si no, mira 8TV

  11. Jose Orgulloso - Viernes, 16 de marzo de 2012 a las 15:56

    Es una noticia inmejorable ver que con el bilingüismo respetuoso se puede incrementar la audiencia.

    Esto lo debería hacer TV3 también, ahora que va tan mal de audiencias.

  12. desconcierto total - Viernes, 16 de marzo de 2012 a las 16:25

    A ver si enteran aquí, que la vida real no es monolingue.. que bien los saben los políticos, empresarios y gente destacada de la sociedad catalana… y como lo saben llevan a los nenes a la privada donde no hay inmersión… porque saben que es mejor que sepan no sólo un idioma sino varios.. cosa que me parece estupenda, pero que los demás también lo quieren para la escuela pública
    Queremos para la pública las ventajas en cuanto idiomas de las que disfrutan los defensores de la inmersión que no la aplican a su prole.

  13. juasjuas - Viernes, 16 de marzo de 2012 a las 16:29

    Conclusión: todo lo que tocan los separatas lo pudren.

  14. juasjuas - Viernes, 16 de marzo de 2012 a las 16:31

    ¿Y por qué en baleares se emíten tambien en “Catalán”?

  15. R. S. - Viernes, 16 de marzo de 2012 a las 17:47

    Eso nunca pasará en Cataluña. El castellano ya es bastante fuerte y exclusivo en muchos canales españoles, para no además quitar tiempo de antena al catalán en los pocos canales que emiten en esta lengua.
    La supuesta igualdad del castellano y de la lengua propia es un engaño total, que esconde una dominación aplastante del castellano. Basta con comparar el porcentaje de gente catalanohablante en Baleares, con el porcentaje de emisiones en catalán en todos los canales que se pueden ver en Baleares (IB3, TVE1, etc.). ¡A ver dónde está la igualdad de trato!

  16. Espanyolfinsalamort - Viernes, 16 de marzo de 2012 a las 17:49

    mariachi loco@

    Que no te enteras. La subida de audiencia es del 29%. El 1 % de aumenteo que tu dices es el de cuota de audiencia (el “share”). Lo que no me queda claro es si se refiere a la cuota nacional o a la regional.

  17. BEJOTA - Viernes, 16 de marzo de 2012 a las 20:28

    VALENCIANET:TROBO QUE ETS ALGÚN SUBVENCIONAT PER LA GENERALITAT DE CATALUNYA A VALÉNCIA PERQUÈ PARLES COM SI A LES ELECCIONS GENERALS HAGUÉS GUANYAT ELS PARTITS PRO-CATALANISTES.JA SÉ -I TANT !- QUE ESDEVIAN MOTS CALÉS CAP ALLÁ…LA REALITAT ÉS QUE DEUS SER UNA “RARA AVIS” PER VALÉNCIA.LA MAJORÍA (99%) SON CONSTITUCIONALISTES.BON DIA XIQUET.

  18. juasjuas - Viernes, 16 de marzo de 2012 a las 21:15

    Y no es “catalan” es balear!!!

  19. juasjuas - Viernes, 16 de marzo de 2012 a las 21:17

    En las islas Baleares, se habla español y balear, no catalan!

  20. mariachi loco - Viernes, 16 de marzo de 2012 a las 22:54

    Espanyolfinslamort

    Em sembla que ets tu el que s’ha confós pel mal redactat de la notícia. Un 29% és d’increment d’un 5% i escaig fins un 6% i escaig. Al dividir la segona xifra per la primera surt 1,29

    Si t’hi fixes la cadena ÉS LA QUARTA EN AUDIÈNCIA implica que n’hi han 3 amb més audiència i suposo que saps que 4X29 és més de 100.

    És una manera ridícula de contar-ho. Si pases d’un 4% a un 5%, has incrementat un 25%. Del 4% al 6% la xifra és un 50%, pero si passes del 4% al 8% llasvors has crescut un 100%.

    En altres paraules, potser ha augmentat un 1000 televidents.

  21. Espanyolfinsalamort - Sábado, 17 de marzo de 2012 a las 00:55

    el vocabulario que ha pasado Valencianet es bueno, pero, obviamente (como no podía ser menos), está manipulado para meterse con los “españoles” o “madrileños”. En el original esas pullas no existen:

    http://www.taringa.net/posts/humor/....bueno.html

  22. coccinella - Sábado, 17 de marzo de 2012 a las 09:02

    Recordar que la lengua es solamente uno de los aspectos del nacionalismo catalán.

    Recordar que el núcleo del nacionalismo es el odio a España y todo lo español.

    Los nacionalistas son nuestro enemigo, hablen la lengua que hablen.

  23. Miquel - Sábado, 17 de marzo de 2012 a las 09:44

    Es com si la TV alemanya emetés en turc per als immigrants.

  24. Valencianet - Sábado, 17 de marzo de 2012 a las 13:49

    BEJOTA i Espanyolfinsalamort,

    Va per vosaltres, que mingeu plom i cagueu bales…..A VERIUEU-HO

  25. Espanyolfinsalamort - Sábado, 17 de marzo de 2012 a las 14:07

    mariachi loco@

    D’acord, em sembla que tens raó. Bé, el cas és que ha crescut; no ha minvat pas. Pot ser una pujada d’uns 1000 televidents. No és pas poc. La població de Balears és només d’un milió d’habitants.

  26. felanitxer - Sábado, 17 de marzo de 2012 a las 18:34

    Em dona completament igual que a sa nostra llengo se li digui balear, mallorquí, català o lo que li surti a cada un de sa fava. Lo que si tenc clar es que ses administracions en els serveïs que presten al ciutadans han de ser 100% bilingües. I quan dic bilingües dic Castellà per una banda i per un altra, sa llengo que s´ha xerrat sempre aquí i no aquesta catetada imposta pels catalans que l´anomenen catala estandard. Els mallorquins mos sentim i mos hem sentit tota la vida espanyols (sa histori ho demostra) així que basta ja de pancatalnistes i pretensions nacionalistes externes que no mos agraden a sa gent que som mallorquins desde fa segles….

  27. FRAN_BCN - Sábado, 17 de marzo de 2012 a las 20:02

    alguns esteu realment malalts……

  28. Carlos - Sábado, 17 de marzo de 2012 a las 20:09

    felanitxer.

    Estigues tranquil. Jo sóc de Barcelona i no tinc cap ànim de reconquerir ses Illes Balears. De fet durant molts anys he anat de vacances a Mallorca i Menorca, però desde que hi goberna el PP he canviat el meu destí turístic i ara vaig a gastar els meus calers a la rivera francesa. O sigui que cap problema. Això si continuo tenint molts bons amics a ses illes, continuo escoltant Antonia Font i tinc molt bon record de ses illes i en general dels seus habitants.

    Això si, em fa molta pena veure com cada cop molts autòctons de ses illes ( i pel que veig no es el teu cas) renuncien a la seva llengua. Digues-li balear, mallorquí, català o com a tu et surti de ta fava. Cuideu la vostra llengua i no us deixeu enganyar pel fals bilingüisme que pretenen demostrar molts forasters que viuen a ses illes des de fa molts anys i que encara no han après ni a dir “bon dia”.

    No us cregueu tota aquesta historia del pancatalanisme català. El que volen els castellans es dividir-nos a mallorquins i catalans.

    Una cordial salutació! Espero tornar algun dia de la meva vida a Felanitx, a Capdepera, a Sóller, Palma, Alcudia,…

  29. felanitxer - Sábado, 17 de marzo de 2012 a las 21:37

    Carlos,

    En primer lloc, no sería reconquerir, en tot cas conquerir “a secas”.

    En segon lloc, dius que no vens desde que governa el PP…..si tenim en consideració que aquí el PP ha guanyat sempre (hasta la AP de Fraga!!) i ha governat practicament sempre llevat de dues legislatures on li van faltar 200 vots per la majoría absoluta, no deus coneixer molt aquesta terra xq amb aquesta alèrgia pepera xaquí te deven sortir farides…

    Finalment, aquí hem estat una terra espanyola sempre. Hem tengut polítics ilustres com el presidente Antonio Maura, ens varem posicionar a favor del bando nacional a sa guerra civil, vam ser de ses derreres regions en sumarmos a s´autonomía xq casi ningú la volía, hem votat al PP i a ben segur que ho seguirem votatant i “sin embargo”, es mallorquí i es castellà se xerran lliurament e indistintament……noltros no hem de defensar res, mos basta amb practicar lo que hem practicat sempre per defensar ses nostres llengos, sa nostra terra, Balears i sa nostra nació, España!!!!

  30. mariachi loco - Sábado, 17 de marzo de 2012 a las 21:40

    Espananyolfinslamort

    La pujada és una oscil.lació natural i no és gens significativa. Al 2007, quan emetia només en català, l’audiència estava al 9,2% i havia pujat desde un 7%. Així que el que tenim és que la televisió va passar d’un 7% a un 9%, va vaixar a un 5% i ara ha pujat al 6%.
    .
    Atribuir al castellà la pujada és tan absurd com fer-ho a la baixa quan baixi, que baixarà, perque sembla que va amunt i avall.

    http://old.libertadbalear.com/?p=42784

  31. Rapso - Domingo, 18 de marzo de 2012 a las 04:53

    mariachi loco .- El tema es que ya no os aguanta nadie por ningun sitio .Desde los Països catalans habeis llegado a Pallassos catalans !

    Bueno , por lo visto con una exepcion ya que habeis conquistado a un valencianet muy “gracioso” y subvencionado por alguna teta pancatalanista ya que no para de insultar a diestro y siniestro !

    Como decia Gila enseñando el puño :”Tiene una graciaaa….”!

  32. Carlos - Domingo, 18 de marzo de 2012 a las 20:04

    Felanitx,

    No m’equivoco. Deia reconquerir perquè t’agradi o no t’agradi va ser Jaume I qui va conquerir ses illes balears als moros i les va repoblar amb gent de Lleida i de l’Urgell. És per aquest motiu que xerreu català. Català, que amb els segles ha anat evolucionant cap el bonic dialecte mallorquí. Negar això és símplement demostrar ser un ignorant i jo no crec que realment tu ho siguis. Fóra tan ridícul com si jo afirmés que l’idioma que es parla a Andalusia no té res a veure amb el castellà de Valladolid.

    D’altra banda la història no es pot pas negar. També es cert que després de la Guerra Civil, el Dictador Franco ja es va cuidar de tornar a “repoblar” ses illes amb gent de Múrcia, Andalusia, Extremadura,… Calia homogeneitzar culturalment Espanya el més rápid possible i per suposat que també calia molta ma d’obra barata per carregar-se les boniques costes del litoral Mallorquí amb horroroses urbanitzacions i edificacions absurdes.

    Gràcies a Déu que encara queden paratges molt bonics a Mallorca. Jo vaig tenir l’ocasió fa un parell d’anys de recòrrer a peu tota la Serra de Tramuntana al llarg de 6 innoblidables dies. T’ho recomano fervorosament.

    També vas dir:

    “ens varem posicionar a favor del bando nacional a sa guerra civil, vam ser de ses derreres regions en sumarmos a s´autonomía xq casi ningú la volía, hem votat al PP i a ben segur que ho seguirem votatant i “sin embargo”, es mallorquí i es castellà se xerran lliurament e indistintament…”

    Sembla que ho dius fins i tot amb orgull això de posicionar-se al costat d’un Dictador sanguinari que va provocar un “alzamiento” en contra d’una República establerta legítimament i que va causar una Guerra Civil que va ocasionar milers i milers de morts. Suposo que no parles en nom de tots els mallorquins!

  33. Hermenegildo - Lunes, 19 de marzo de 2012 a las 11:03

    No, Miq

  34. CARLOS - Martes, 20 de marzo de 2012 a las 20:27

    Sí, efectivament, Jaume I d´Aragó, no de Catalunya!!! I després la corona aragonesa juntament amb la castellana, la lleonesa, la navarra i finalment el regne de Granada van formar España per tant, qué hauríeu de reconquerir els catalans??????

    Continuant, en quin moment he dit jo que es mallorquí no sigui català???? Jo això no ho he dit en cap moment!!! Lo que he dit jo es que, independentment des nom o de s´orígen filològic, aquí s´ha de xerrar lo que s´ha xerrat sempre i no aquesta invenció tan absurda i patètica de “català estandard” i, per descomptat, en absoluta igualtat amb es castellà que és s´altra llengo oficial.

    Respecte al teu segón pàrraf on xerres d´una suposta repoblació, es es més bo de tots!!!! Demostres es teu conexeiment profund de sa sociología mallorquina…..a Mallorca van arribar gents d´altres puestos com a Catalunya (això sí que ho tenim en comú) pero no pen Franco, per fam que no és lo maeix!!!! A més, qualsevol persona que conegui un poc Mallorca sap perfectament que sense es fenòmen migratori es PP no hagués baixat MAI del 55% dels vots a l´Illa de Mallorca…….es sustent polític de s´esquerra està als nuclis obrers de Palma i municipis més industrials. El PP arrasa al centre de Palma i als municipis amb menor incidéncia migratoria (Estellencs, Escorca, Lloret, Llubí, Sineu, Sant Joan, Lluchmajor, Manco, Selva, Alaró etc etc etc)

    Molt agraït per sa teva recomanació d´excursió……amb aixó estic d´acord, una maravella (a pesar den Franco que la volía dinamitar…)!!! L´he feta 5 vegades……

    I finalment, lo d´en Franco no ho dic ni amb orgull ni amb odi!!! Gracis a Deu, jo no he viscut aquells dramàtics moments pero si ho han fet els meus padrins, tios i repadrins i sé un poc de que xerr……me limit a descriure una situació que demostra es nul interés des poble mallorquí pes nacionalisme. Als 30, s´inmigració de sa que xerres no existía i Mallorca va ser clarament nacional. Això no vol dir que jo aprovi ni deixi d´aprovar res, simplement vull demostrar que aquí, jo hi ha hagut mai pretensions nacionalistes ni res parescut, que pese en Franco i es PP, es mallorquí ( o com tu li vulguis anomenar) es xerra lliurament i no hem de menester normatives reguladores ni imposicions polítiques xq hem demostrat al llarg del darrer segle que som capaços de mantenir viu es nostro mallorquí juntament amb es castellè i sertirmos profundament espanyols. Això és lo que jo crec que molts de catalans no arribau a entendre….

  35. felanitxer - Martes, 20 de marzo de 2012 a las 20:32

    el darrer missatge es pen carlos, m he equivocat….

  36. felanitxer - Martes, 20 de marzo de 2012 a las 20:34

    aqui borren comentaris respectuosos xq no agraden en es diari

  37. tplanas - Miércoles, 28 de marzo de 2012 a las 20:23

    Gusta poder contemplar las emisiones de Baleares, como las de Valencia que de momento no se ven. ¿Hasta cuando?

  38. Adrian - Domingo, 15 de abril de 2012 a las 17:21

    Podrían hacer alguna serie nueva en castellano, así me apunto para el casting :D

  39. Pere Anton - Domingo, 18 de noviembre de 2012 a las 17:40

    perquè ,a ctualment no es pot sintonitzar IB3 desde Barcelona?

Suscripción RSS a los comentarios de esta entrada.